TIM pokazał wyniki: ponad 1 mld przychodów i 37 mln zł zysku netto

1,09 mld zł wyniosły po trzech kwartałach 2023 r. przychody ze sprzedaży Grupy TIM (-3,8% rdr.). Również na poziomie jednostkowym TIM przekroczył w tym okresie poziom 1 mld zł (1,05 mld zł, -3,5% rdr.). Obie spółki tworzące Grupę TIM inwestują w rozwój, by jeszcze lepiej odpowiedzieć zarówno na aktualny popyt, jak i przyszłą poprawę rynkowej koniunktury.

Zysk netto Grupy TIM wyniósł po trzech kwartałach tego roku ponad 37,1 mln zł i spadł o połowę (-51,4%), zaś EBIDTA była na poziomie ponad 78,1 mln zł (-37,1%). W głównej mierze odpowiadają za to spadek procentowej marży brutto na sprzedaży oraz wzrost kosztów działalności operacyjnej wywołany presją inflacyjną.

– Niezależnie od tego, również nasza logistyczna spółka 3LP – podobnie jak TIM – nie zatrzymuje się w procesie rozwoju i skalowania swojej działalności. Ostatnie miesiące przyniosły uruchomienie nowej lokalizacji przy granicy polsko-niemieckiej w Słubicach oraz start kolejnego sytemu automatyki shuttle system – podkreśla Piotr Tokarczuk, członek zarządu i dyrektor finansowy TIM, pełniący także funkcję członka rady nadzorczej w spółce 3LP.

TIM wskazuje na wzrost liczba klientów spółki, co w znacznym stopniu pozwala niwelować skutki spowolnienia w sektorze budownictwa. W efekcie trzeci kwartał 2023 r. był nieco lepszy pod względem przychodów niż drugi kwartał bieżącego roku, a zbliżony do trzeciego kwartału roku ubiegłego (na poziomie jednostkowym 346,8 mln zł, tj. -0,78% rdr.).

– Zaobserwowaliśmy również wzrost aktywności biznesowej po zakończeniu okresu wakacyjnego. Nie było to jednak wyraźne ożywienie biznesu związane z sezonowością w branży elektrotechnicznej, w której największy popyt zwyczajowo na przypada na miesiące jesienne. Poza pracą w rynku, czego efekty widać w liczbie klientów, TIM niezmiennie inwestuje w technologię, zgodnie z założeniami strategii zaprezentowanej w maju 2022 roku. Naszym celem jest udoskonalanie TIM.pl jako centrum elektrotechniki dla profesjonalistów, które różnymi kanałami dostarcza im nie tylko najszerszą ofertę produktową w atrakcyjnych cenach. Do tego niezbędne są inwestycje w architekturę IT, jak chociażby nowy system CRM czy wdrażanie nowego silnika dla platformy TIM.pl opartego na technologii Magento 2. Dzięki tym działaniom będziemy mogli jeszcze lepiej zareagować na poprawę rynkowej koniunktury i wzrost popytu na oferowane przez nas produkty – zauważa Piotr Nosal, członek zarządu i dyrektor handlowy TIM-u.

TIM jest liderem polskiego e-commerce B2B, oferującym największe w Polsce centrum elektrotechniki dla profesjonalistów. Dysponuje najszerszą ofertą produktów elektrotechnicznych dostępnych w 24 godziny od złożenia zamówienia. Zamówienia spółka dostarcza tam, gdzie życzy sobie klient (siedziba, budowa, paczkomat), w wybranym przez niego terminie. Pod koniec trzeciego kwartału TIM zwyciężył w konkursie e-Commerce Polska Awards 2023, w kategorii „Best in e-commerce B2B” wśród podmiotów dużych i średnich. Konkurował w tej kategorii m.in. z takimi podmiotami jak Allegro, Atlas & Unity Group oraz Klimas.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *