Spadek cen paneli PV odbił się na sprzedaży Grodna

Zgodnie z szacunkami, w sierpniu skonsolidowane przychody Grodna wyniosły 103,8 mln zł i były niższe rok do roku o 4,6%. Narastająco po pięciu miesiącach roku 2023/24 grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 492,6 mln zł, co oznacza wzrost o 4,5%.

– Niższa rok do roku wartość przychodów związana była przede wszystkim ze znacznym spadkiem hurtowych cen modułów fotowoltaicznych, w szczególności na rynku chińskim, w sytuacji gdy dostarczanie rozwiązań OZE odpowiada za dużą część działalności Grodna. Natomiast pod kątem wolumenu sprzedaży, zarówno w OZE, jak i w większości pozostałych segmentów, w sierpniu notowaliśmy wzrost, co samo w sobie jest pozytywnym zjawiskiem, szczególnie w okresie słabszej koniunktury na rynku elektrotechnicznym i budowlanym – skomentował Andrzej Jurczak, prezes Grodna.

Mimo rynkowych wyzwań, zarząd spółki oczekuje utrzymania dodatniej dynamiki wzrostu sprzedaży w perspektywie całego roku obrotowego 2023/24. Spowolnienie w branży planuje wykorzystać do umocnienia pozycji konkurencyjnej Grodna.

– Koncentrujemy się przede wszystkim na tym, na co mamy wpływ. Intensywnie pracujemy nad zwiększeniem konkurencyjności firmy, m. in. poprzez rozbudowę nowych kanałów sprzedaży, wzmocnienie logistyki, zapewnienie szybkich dostaw i tworzenie wartości dodanej, np. przez programy szkoleń i edukację. Chcemy przyciągać jak najwięcej klientów i przygotować Grodno na wzrosty w dłuższym terminie. Nie raz udowadnialiśmy, że potrafimy rosnąć i zwiększać zasięg również w trudniejszych warunkach rynkowych i chcemy, by tak było też w bieżącym roku – dodaje prezes Jurczak.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *