Nieznaczny wzrost przychodów i spadek o zysku netto o ponad jedną trzecią – tak przedstawiają się wstępne wyniki Leny Lighting za pierwszy kwartał 2023.
W okresie pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku skonsolidowane przychody Leny Lighting wyniosły, według wstępnych szacunków, 41,2 mln zł i były wyższe od tych sprzed roku o 1,5%. Zysk netto oświetleniowa grupa szacuje na nieco ponad 2 mln zł. To o 36,4% mniej niż od stycznia do marca 2022. Jednostkowa sprzedaż była na poziomie 40,5 mln zł a wynik netto – 2,25 mln zł. To odpowiednio o 2,1% więcej i 28,1% mniej niż w analogicznym czasie przed rokiem.
– Spółka z uwagi na wyższe koszty towarów i materiałów osiągnęła niższą rentowność i zysk brutto na sprzedaży, co w konsekwencji przełożyło się na niższy wynik netto – informuje Tomasz Wencławek, prezes Leny Lighting w komentarzu do szacowanych wyników.
Dokładne wyniki za pierwszy kwartał spółka zaprezentuje w raporcie, którego publikację zaplanowano na 19 maja.