Mocne rozpoczęcie roku w TIM-ie

TIM rozpoczął bieżący rok od solidnych, dwucyfrowych wzrostów sprzedaży. Zdaniem prezesa spółki, Krzysztofa Folty, daje to powody do ostrożnego optymizmu na najbliższą przyszłość. Władze spółki cieszy także rekordowa liczba klientów, która została obsłużona w pierwszym miesiącu roku.

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM-u ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w styczniu 2023 roku 117 mln zł. To o 12,2% więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. Szacowana sprzedaż online realizowana samodzielnie przez klientów osiągnęła w styczniu blisko 82,3 mln zł. To o 8,3% więcej niż rok wcześniej.

Początek nowego roku daje powody do ostrożnego optymizmu. Odnotowaliśmy bowiem najwyższe otwarcie roku w historii, a przecież sprzedaż w styczniu ubiegłego roku wyniosła ponad 104 mln zł, co stanowiło wysoką bazę dla bieżącego roku. Styczeń 2023 roku był też pierwszym miesiącem od maja 2022 roku z dwucyfrowym wzrostem przychodów ze sprzedaży.  Co więcej, sprzedaż na dzień roboczy wyniosła w styczniu 2023 roku prawie 5,6 mln zł. A to w sytuacji, gdy pierwszy tydzień miesiąca charakteryzował się niższą aktywnością biznesową po okresie świąteczno-noworocznym i dodatkowo kończył się długim weekendem. Biorąc pod uwagę trudniejszy z makroekonomicznego puntu widzenia okres oraz sezonowo trudniejszy początek roku, jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że z miesiąca na miesiąc budujemy coraz większe zaufanie i dobre doświadczenia zakupowe wśród coraz większej liczby klientów. W styczniu 2023 roku obsłużyliśmy ponad 21 tys. klientów. Taka liczba nie pojawiła się dotychczas w pojedynczym miesiącu w całej naszej dotychczasowej historii – dodaje Krzysztof Folta.

W całym 2022 roku – według szacunków – TIM osiągnął przychody na poziomie 1,45 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu do roku wcześniejszego o 15,5%. Sprzedaż online wyniosła 1,01 mln zł, czyli o 13% więcej niż rok wcześniej. W roku 2021 TIM wypracował przychody na poziomie 1,25 mln zł, z czego 890,1 mln zł w kanale e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *